תחילת השנה – להתמודד

גם אנחנו מתרגשים, חוששים , אולי בכלל עייפים.
אחרי שהילדים קיבלו שיבוץ- חרושת השמועות מתחילה – מתחילות להציף את הווטסאפ כל מיני השערות לגבי המורה החדש – …כן טוב/לא טוב /חמה/קרה/מעמיסה/ צעקנית או חייכנית ….. שניה!!!!!!!
תנו למורה החדש לפתוח דלת חדשה, הזדמנות . זה כל מה שהוא צריך. אולי, אבל רק אולי גם הוא עובד תהליך? אולי גם הוא גדל ומתפתח? לומד מפידבקים ומטעויות? משתפר? מי אמר שמה שהיה הוא מה שיהיה? מי אמר שדינמיקה עם כיתה אחת תהיה דומה לדינמיקה עם כיתה אחרת? גם בתוך המשפחה, כל ילד ייחודי לעצמו, לא? גם לכיתות יש אופי משלהן ולפעמים למחנך יש קליק עם כיתה אחת ואם אחרת פחות. וקליק עם ילד אחד ועם אחר פחות.
אז מה עושים?
זוכרים שהילד הוא זה שנכנס לכתה ביום הראשון עם החששות והתהיות. זוכרים
כי מילים , מחשבה בונות מציאות.
חושבים, איזה מסר אני רוצה להעביר לילד?
אפשר להשתמש במסר : אתה יקירי, תהיה אתה – נפלא כמו שאתה. המורה יהיה המורה אשר יהיה ותלמדו להכיר זה את זה . אולי זה יקרה מהר אולי יקח זמן. ביום הראשון תהיו עדיין שני אנשים זרים שנפגשים פעם ראשונה …. אפשר לדבר על המשמעות של פגישה עם אדם זר שאיתו אתה הולך לבלות זמן ממושך – מה היית רוצה לדעת עליו? מה היית שואל אותו? מה היית רוצה שיידע עליך? איך את/ה רוצה להציג את עצמך ? איך היו ההיכרויות הקודמות שלך? האם היתה חוויה חיובית/שלילית? (כאן המקום לחוויות מתקנות גם מבחינת הגישה וגם ההיערכות בזמן עם הילד)
חשוב לבדוק עם הילד מה הציפיות והחששות שלו ואיך הוא רואה בעיני רוחו את היום הראשון, השני השלישי…
תחשבו ….שזה כמו אימון לחיים – הילד פוגש אדם חדש, שונה ממנו והוא צריך ללמוד להסתדר איתו. לא פשוט נכון? אבל אם תחשבו על זה זה קורה לנו במהלך החיים הרבה פעמים ועל הילד ללמוד להסתגל ולהתמודד.
שתהיה שנה טובה ובהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *